Robbanásszerű fejlődés előtt áll a hazai mobilinternetezés, amely évente 300 százalékkal növekszik. E folyamat egyik nagy nyertese lehet a kisvállalati szektor. Az okostelefonon sikerrel információt találók több mint fele ugyanis vevő lesz, ami a vásárlóerő általános hiánya miatt akár kitörési pontot is jelenthet.
Ezt a lehetőséget azonban csak jó mobilalkalmazással lehet kihasználni: most bárki, informatikai tudás nélkül is elkészítheti sajátját – állítja a mobilalkalmazások fejlesztésével foglalkozó Attrecto Zrt. Elképesztő számokkal találkozik az, aki a magyarországi okostelefon-használat adatait böngészi. Az egyik adat szerint a mobileszközökön internetezők 2011-ben 100 millió oldalt töltöttek le, és számuk évente 300 százalékkal növekszik. A jóslatok szerint idén már többen fognak mobileszközökről (telefonról, tabletről) internetezni, mint hagyományos PC-ről. Az Attrecto Zrt. arra a következtetésre jutott, hogy ezen felhasználók negyede csakis az okostelefont használja majd.
A mobilhasználat robbanásszerű fejlődését támasztja alá a Telenor mobilszolgáltató legfrissebb gyorsjelentése: mobil internetes ügyfélköre közel 50 százalékkal bővült az előző év hasonló időszaka óta. Ügyfelei havonta már több adatforgalmat bonyolítanak, mint az okostelefonokhoz általában igényelt 1 GB-os csomag.
E forradalom nyertesei lehetnek a kisvállalatok, amelyek legnagyobb problémája éppen a vásárlóerő hiánya. Nekik nagyon jó hír, hogy a Google Mobile Ads statisztikája szerint az okostelefonon keresők 95 százaléka helyi információra vadászik. Ha ez a keresés sikeres, akkor 61 százalékuk még aznap felhívja az adott üzletet, szolgáltatót, és csaknem ugyanilyen arányban szintén aznap még el is látogat oda! Vagyis az internetes kereslet a közeljövő nagy üzleti lehetősége, hiszen egy jól megcsinált mobilapplikációval új és aktív vevőkört lehet elérni.
„A felhasználók strukturált, napra kész információkat várnak. Ennek ellenére a hazai kkv-k marketingköltségük csupán századrészét költik mobilos megjelenésekre, miközben az okostelefon-használók napi médiafogyasztásának 23 százalékát ez a platform adja – mondja Kiss Gergely, az Attrecto Zrt. vezérigazgatója. „Aki 5-10 évvel ezelőtt úgy gondolta, hogy mindenképp szüksége van weboldalra, annak most feltétlenül kell egy mobilalkalmazás”. A cégeket legtöbbször az riasztja el, hogy ha egy alkalmazás létrehozásával fejlesztő céget bíznak meg, akkor milliós nagyságrendű költséggel kellene számolnia.
Erre van is megoldás: az Attrecto, amelynek a Jeremie 1 program keretében az X-Ventures Alpha Zrt. (korábbi nevén Biggeorge’s-NV Equity) kockázat tőkealap-kezelő nyújtott finanszírozást, kifejezetten a magyar piacra készítette el AppKreátor nevű online elérhető keretrendszerét, amely segítségével bárki elkészítheti saját alkalmazását, néhány kattintással, mindenféle fejlesztői ismeret nélkül. Előre elkészített sablonokat tartalmaz, amelyek az adott ágazat igényeit elégítik ki. Vannak sablonok éttermekre, pubokra, hotelekre, fitnesztermekre, rendezvényekre, együttesekre és dj-kre, sportcsapatokra, vállalkozásokra és oktatási intézményekre. A sportcsapatoknak készült AppKreátor sablont már sikerrel használja három platformon több NB I-es futballcsapat. A Lipóti Pékség pedig számos hasznos funkciót épített be az alkalmazásba, így például boltkeresőt, a termékek bemutatását és online vendégkönyvet is. (www.appkreator.hu)
2013.05.05.
hír közlő: Alfa